woensdag 9 maart 2016

3 keer een gezond ontbijt!

Hey iedereen!
Sinds ik op mezelf woon moet ik elke dag voor mezelf koken.
Natuurlijk is dat geen probleem omdat ik het ook leuk vind, maar het is erg lastig om gevarieerd en toch elke dag gezond te eten.
Het leek me daarom leuk om jullie 3 gezonde ontbijt, lunch en diner ideeën te laten zien.
In deze video komen de 3 gezonde ontbijtjes voorbij!
Veel kijk plezier!



chocolade havermout




ingrediënten:
- havermout
- 250 ml melk/water
- 1 banaan
- 1 el cacao poeder
- notenmix (optioneel)

Begin met de havermout in een kom te doen, ik volg gewoon wat op de verpakking staat. In mijn geval is dat dus gewoon 1 zakje havermout. Daarbij moet je 250 ml water of melk voegen. Ik vind melk een net iets romige smaak geven dan bij water dus ik doe dat. dit mengsel doe je voor 2 minuten in de magnetron of je warmt het op in een pannetje. Als je het eruit haalt, heeft de havermout de melk opgenomen. Je doet er vervolgens een halve geprakte banaan en 1 eetlepel cacao poeder bij en roert het door tot een geheel. Snij de andere helft van de banaan in plakjes en leg deze op je havermout. Je kan naar keuze ook nog meer dingen toevoegen zoals notenmix, kokosschaafsel of iets anders wat je lekker vind. Nu kun je heerlijk genieten van je gezonde ontbijt!

bananenpannenkoekjes


ingrediënten:
- 1 banaan
- 1 ei

Deze bananenpannenkoekjes zijn zo ongelooflijk makkelijk om te maken en ze smaken heerlijk! Je begint met het prakken van een banaan, daarbij voeg je een ei, mengt dit door en je pannenkoekenmengsel is alweer klaar! Je doet een beetje boter in de pan (als je het nog gezonder wilt maken kan je ook kiezen voor kokosolie in plaats van boter) en daarna voeg je wat van het mengsel in de pan. Zorg dat allebei de kanten van de pannenkoek mooi bruin zijn gekleurd en hij is klaar! Het lekkerste vind ik deze pannekoeken met een beetje honing, maar aangezien ik dat niet in huis had heb ik een beetje kwark en nog wat bananenschijfjes erop gedaan, ook heerlijk!

kaneel-rozijnen muffin


ingrediënten:
- 1 ei
- 2 el melk
- 1 el olie
- 1/2 tl vanille aroma
- 1 el honing
- 2 el bloem
- kaneel
- rozijnen

Voeg alle ingrediënten behalve de bloem, kaneel en rozijnen in een magnetron-proef mok bij elkaar en meng dit goed door. Als dit een geheel is geworden kan je de bloem toevoegen en meng het weer tot het een glad geheel is. Dan voeg je naar keuze kaneel toe en als laatste de rozijnen. Doe de mok in de magnetron op 700 Watt voor ongeveer 1 minuut. Elke magnetron is verschillend dus let goed op dat je het niet te lang erin laat. Als het eruit komt zou het een smeuïg, zachte muffin moeten zijn! Heerlijk om de dag mee te beginnen of als tussendoortje!


Tot de volgende post!

ABONNEER OP MIJN YOUTUBE KANAAL: https://www.youtube.com/channel/UCkQvAe4m06pIChN4SRgBTfw

TWITTER: https://twitter.com/creastyless

INSTAGRAM : http://instagram.com/romy_molenaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten